kersen in december! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Patricia Klijn - WaarBenJij.nu kersen in december! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Patricia Klijn - WaarBenJij.nu

kersen in december!

Door: patricia

Blijf op de hoogte en volg Patricia

08 December 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve allemaal,

Weer even een berichtje, hopelijk zonder al te veel fouten, want ik heb geen toetsenbord, moet alles op de tablet typen.

We zijn vanuit Christchurch met de huurauto vertrokken richting het zuiden van het zuidereiland om de Catlin kustroute te rijden. In de hoop puinguins en dolfijnen te gaan zien!

Meteen buiten Christchurch werd de omgeving prachtig, groene heuvels zo ver als je kijken kon. Hennie zei; het groen is zo mals, en dat is de beste beschrijving. En zo groen is t niet voor niets, het regent dus veel...
Via Dunidin in Curio Bay aangekomen waar aan zee een prehistorisch bos ligt. Geen bomen meer, maar meer een soort versteende plakaten waar je overheen kunt lopen. Rond half zeven hebben we ons daar geinstalleerd, dan zou je al een enkele pinguin kunnen zien. En ja hoor, er liep er een! Fantastisch om te zien. Rond de schemering komen ze blijkbaar terug van het vissen om hun jongen te voeden. Het wordt hier pas rond half 10 schemerig, dus we hadden geluk. We hebben er zelfs een paar echt uit zee zien komen, sommigen voelden zich totaal niet geintimideerd door het handjevol mensen, het leek bijna of ze nog een extra showtje weggaven door nog een stukje te gaan zwemmen of te pronken, prachtig!

Toen we daar zaten begon de wind nogal op te steken. Tegen de tijd dat we op de camping waren, was t echt een storm geworden en daar stond ons tentje dan; met de tentstokken zo'n beetje horizontaal... Snel wat extra scheerlijnen aangelegd, de auto ervoor gezet en duimen maar. Het begon ook nog eens keihard te regenen, met rukwinden die je je gewoon niet voor kunt stellen, echt doodeng. Die nacht hebben we slecht geslapen, dat kun je je voorstellen. Maar de tent heeft t gered! Dus pap en mam, bedankt dat we jullie tent mochten lenen, de onze had t wrs niet gered:-)

Na dit avontuur zijn we wat rustiger vaarwater op gaan zoeken in de Milford Sounds. Een gebied met fjorden. Echt super mooi. De weg ernaartoe was al prachtig; bergen, overal lupines, een van mijn lievelingsbloemen. Ze staan er in het roze, paars, oranje en geel, echt super. Veel meren, watervallen (Lon, ik kan mijn lol op hier:-)) en besneeuwde bergtoppen in de verte. Bij de sounds aangekomen zijn we met een boot erdoorheen gaan varen, tot aan de tasman sea, mooi....

Doordat we zo ver naar het zuiden waren gereden, betekende dat ook dat we weer terug moesten naar het noorden om op 8 december de boot naar Wellington op het noordereiland te nemen. En dat hebben we onderschat. De wegen zijn heel rustig, maar wat ze hier snelweg noemen, is voor ons een kronkelweg door bergen. Je doet er dus lang over:-) prachtig allemaal, maar met als resultaat dat we heel veel in de auto hebben gezeten en niet echt het land konden "ervaren". Maw, we reden er vooral doorheen... Ook de vermoeidheid speelt soms op, waardoor we als kersverse verloofden soms wat irritaties voelden. Oh oh!
Nee hoor, dat hoort er allemaal bij, en het meest fantastische vind ik wel, dat het nooit uitloopt op gedoe. En we besloten dan ook om het op het noordereiland een stuk rustiger aan te gaan doen:-)

Tijdens de autorit naar het noorden hebben we nog wat mooie dingen gezien gelukkig:-). Lake Tekapo, prachtig gelegen, omringd door lupines, vooral met zonsondergang echt een plaatje. Nog een leuke ontmoeting met Ruben en Marian op een camping waar we helemaal lekgestoken zijn door de zandvliegen (heb wel 100 bulten en das niet overdreven, Hennie heeft er een stuk minder, grrrr) en waar ik op een gegeven moment wat voelde kriebelen in mijn haar. Ik dacht nog, niet panieken, zal wel niks zijn. Tot het zo erg werd dat ik toch maar het licht aandeed en ontdekte dat mijn hele kussen vol zat met kleine bruine beestjes! Ieeeeuw, zo smerig! Tja, slapen is hier niet zo simpel, haha.

We hebben prachtige vogels gezien en vooral tijdens het ochtendgloren is het echt een feest. Wat ook zo mooi is, is dat aan de kust de bossen tropisch zijn,met reuzevarens, watervallen en ook weer die vogels.

Ja, de natuur is ook hier weer prachtig. Al heb ik dat echt overweldigende als in Amerika niet meer zo extreem gehad. Maar ja, twee van dit doort landen achter elkaar, dat is dan ook moeilijk te evenaren.

Gisteren zijn we met een boottocht van 3,5 uur van Picton naar Wellington gevaren. Voor het eerst hebben we weer een "wat grotere stad"-gevoel. Er was een kerstparade, heel grappig, iedereen verkleed, een soort carnavalsoptocht. en oh ja, die kersen uit de titel, heerlijke kersen gekocht bij een boerderij. Kersen in december, kan t nog gekker! En kerst in de
zon:-). Heel maf allemaal.

Oh ja, op 5 december hebben we nog sinterklaasliedjes gezongen. Hebben jullie een leuke sinterklaas gehad?

We hopen dat het met jullie ook allemaal goed gaat, dikke kus en tot de volgende keer!

• 09 December 2013 - 07:45

Lonneke Ernes:

Lieve schatten, wat bijzonder allemaal! Raar he, kerst in de zomer? Ging bij mij wel een beetje ten koste van het kerstgevoel!
    Ik ben zeeer onder de indruk dat het enkel bij "wat irritaties blijft". Dat moet echte liefde zijn!
    Hier hebben we Sinterklaas uitgezwaaid en zondagmiddag zelfs al de kerstboom gezet. Een hele mooie brede grote boom. Eigenlijk de mooiste tot nu toe! Vorig jaar viel hij/zij na zes dagen om met veel kapotte ballen tot gevolg dus extra stevig neer gezet!
    Lieve Patries, lieve Hennie, blijf lekker genieten daar, van de omgeving en van elkaar! Geweldig al die watervallen he?!
    Lonneke X

• 09 December 2013 - 09:46

Niels:

Hier is het gewoon heel saai, kijk alweer uit naar je volgende bericht.

Liefs, Niels XX

• 09 December 2013 - 16:02

Anneke:

kind, wat kun je alles toch mooi beschrijven, het is alsof je er zelf bij bent. Wat fantastisch dat jullie pinguins hebben gezien van dichtbij, geweldig, en lupines groeien daar dus overal, wauw. en kersen.... wij doen het met kerst uit een potje, ook lekker, maar nooit zo lekker als vers. En beestjes beeeeestjes....... hahahahaha, en jij bent hartstikke stoer, dat zal dus wel wat geweest zijn, brrrrrr. nou lieverds, leuk om alles weer te lezen, tot snel. liefs van Anneke en Romano xxxxx

• 09 December 2013 - 16:03

Anneke:

• 09 December 2013 - 17:57

Nicole:

Hey zussie en onzen Hennie's!!
    Wat een mooi verslag weer!!
    Jassies.... Beestjes op je hoofdkussen! Verschrikkelijk!! Ik weet er alles van hihi!!
    Klinkt allemaal prachtig wat jullie zien en meemaken!
    En heel fijn om te lezen dat de irritaties niet uitlopen in een knallende ruzie :-)
    Liefie, hoop je snel weer te horen want ik mis je!
    Hier is het wat somber weer maar gelukkig is de echte kou nog niet aangetreden!
    En druk, druk, druk @ work dus ben aan het aftellen naar de kerstvakantie!!
    Dikke kusss van je zusje en een knuf van die grote knuffelbeer!!
    Xx

• 09 December 2013 - 18:50

Mieke Klijn:

Halllo lieve schatten.

Wat een verhalen weer echt geweldig hoor, ik ben blij dat alles zo goed gaat, heb je nog een smeerseltje gevonden voor de zandvlooien. En waarom moeten wij altijd meer gestoken worden dan de mannen, is hier ook altijd het geval. Papa heeft niets of maar een ,en ik sta altijd hartstikke vol, echt ongeloofelijk .
    Ik hoop dat jullie nog een hele fijne tijd hebben, wij gaan hier de kou tegemoet, maar ja heeft ook wel iets.
    Zeker als de kerst wit is, maar ja dat duurt nog wel even. Dag schatje ik ga er weer een eind aan breien.

Heel veel kusjes van papa en mama. Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

• 11 December 2013 - 18:16

Sandra:

Zucht......Zucht......Zwijmel...
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen.
    Kus Sandra

• 12 December 2013 - 20:43

Rianne:

Hai!
    Wat een verhaal weer.
    Geweldig om te lezen. Behalve die beestjes op je kussen. Ieuwww...
    Maar goed, als je dan naast je verse verloofde ligt zal het wel snel weer goed zijn!!!
    OMG! Ik zal het nieuws eens gaan verspreiden op de ringbaan ;-)!
    Geniet van de decembermaand met warm weer!
    Liefs,
    Rianne

• 14 December 2013 - 10:18

Arpa:

Hoi daar ,
    Zo als jullie gewent zijn loop ik wat achter .
    Geweldig proficiat met jullie verloving❤️❤️
    Weer bijgelezen en jeetje wat prachtig allemaal .
    Doeg lieve Gr van ons

Tags: l